• IDC Insights:

    IDC Insights assists manufacturing businesses and IT leaders in making more effective technology decisions by providing insightful fact-based research and consulting services. Our global research analyzes and advises on business and technology issues associated with design, development and distribution of goods across markets.

  • FINANCIAL

    IDC Financial Insights assists financial services business and IT leaders in making more effective technology decisions by providing insightful fact-based research and consulting services. Our global research analyzes and advises on business and technology issues facing the banking, insurance, and securities and investments industries.

  • MANUFACTURING

    IDC Manufacturing Insights assists manufacturing businesses and IT leaders in making more effective technology decisions by providing insightful fact-based research and consulting services. Our global research analyzes and advises on business and technology issues associated with design, development and distribution of goods across markets.

  •  GOVERNMENT 

    A IDC Government Insights assists Government and IT leaders in making more effective technology decisions by providing insightful fact-based research and consulting services. Our global research analyzes and advises on business and technology issues facing the Federal/Central and local/provincial Governments.

  •   ENERGY  

    A IDC Energy Insights assists energy businesses and IT leaders in making more effective technology decisions by providing insightful fact-based research and consulting services. Our global research analyzes and advises on business and technology issues facing the utility and oil & gas industries.

  •   HEALTH  

    A IDC Health Insights assists health businesses and IT leaders in making more effective technology decisions by providing insightful fact-based research and consulting services. Our global research analyzes and advises on business and technology issues facing the payer, provider and life sciences industries.

  •   RETAIL  

    A IDC Retail Insights assists retail businesses and IT leaders in making more effective technology decisions by providing insightful fact-based research and consulting services. Our global research analyzes and advises on business and technology issues facing the retail industry.

IDC Releases

Jun/19/2018

Receita do mercado de tablets cresce 11% no primeiro trimestre de 2018



Receita do mercado de tablets cresce 11% no primeiro trimestre de 2018

Já o crescimento em volume foi de apenas 0,1%, refletindo um alinhamento do mercado em termos de oferta de marcas e preços

 

São Paulo, 19 de junho de 2018 - O mercado brasileiro de tablets demonstrou uma pequena reação no primeiro trimestre de 2018. Segundo dados do estudo IDC Brazil Tablets Tracker Q1, realizado pela IDC Brasil, líder em inteligência de mercado, serviços de consultoria e conferências com as indústrias de Tecnologia da Informação e Telecomunicações, entre os meses de janeiro e março foram comercializados 768 mil aparelhos, ou seja, 0,1% a mais do que no mesmo período de 2017, quando foram vendidos 767 mil dispositivos. Embora o crescimento seja pequeno, a receita foi 11% maior neste ano, registrando R$ 403 milhões contra R$ 363 milhões em 2017. O tíquete médio passou de R$ 473, em 2017, para R$ 525 em 2018.

Como o mercado de tablets vinha de quedas consecutivas, os crescimentos de 0,1% em volume e de 11% em receita são significativos, principalmente porque refletem um movimento interessante no mercado. Isto é, se nos anos de maior volume de vendas havia uma infinidade de modelos e marcas e um consumidor nem sempre vivendo uma boa experiência com esses produtos, agora o que se vê são menos fabricantes investindo em tablets, mas são dispositivos com mais recursos e preços mais alinhados”, diz Wellington La Falce, analista de mercado da IDC Brasil.

Para 2018, a expectativa da IDC é de que o mercado de tablets ainda enfrente muitos desafios e feche em queda de 4% em relação ao ano inteiro de 2017. “O segundo semestre deve ser marcado por muitas incertezas no país e, consequentemente, as companhias terão de rever suas estratégias e até aumentar os preços, caso o dólar suba demais”, justifica o analista da IDC.

 

Acompanhe a IDC no LinkedIn - https://www.linkedin.com/company/IDC-Latin-America/

 

 

Sobre a IDC

A International Data Corporation (IDC) é líder em inteligência de mercado, serviços de consultoria e eventos para os mercados de tecnologia da informação, telecomunicações e tecnologia de consumo.

Com mais de 1.100 analistas em todo o mundo, a IDC fornece conhecimentos globais, regionais e locais sobre tendências e oportunidades em tecnologia e indústria em 110 países.

A análise e o conhecimento da IDC ajudam os profissionais de TI, executivos e a comunidade de investimentos a tomar decisões fundamentadas sobre a tecnologia e atingir os principais objetivos comerciais.

Fundada em 1964, a IDC é uma subsidiária da IDG, a principal empresa de tecnologia, pesquisa e mídia de eventos do mundo.

Para saber mais sobre IDC, visite www.idc.com e www.idclatin.com.

 

Informações para a imprensa:

Rosa Arrais Comunicação - Tel.: (11) 3672-3531

Rosane Gomes – ramal 21 ou (11) 95318.4937 – rosane@rosaarrais.com.br